Summa sidvisningar

fredag 24 juni 2011

Det sjukaste jag sett......

........ hände mig igår i ett närliggande vatten. Har aldrig sett maken till vakfest. Och storleken var helt bisarr. Hela nacken fylldes med sälar som head and tailade i flera timmar. Först var det några enstaka rocken som svaldes. Sedan kom en nattsländekläckning igång på allvar och då blev fisken helt galen. Det var väl inte kläckningen som var spektakulär men storleken, STORLEKEN! Som sagt helt sjukt.

4 timmar försökte jag och alla askar gick jag igenom. Intresse visades när jag såg att den största av de tre jag kastade på fisk ett tokryck och började ta de diverse dagsländor som kom flytande och var då upp på en förlängd brun dagslända st.12. Men tror väl att mitt mothugg inte var det bästa. Så nästa gång jag får chans på sälöring på torrt ska jag räkna till 3 innan mothugget kommer. Andra gången så nötte jag en hjorthårspuppa och samma sak hände när fisken gick upp, jag fumlade till mothugget.

Men satan vad peppade detta var, synd att inte filmkameran var med. Var även ute med Jonas häromdan då han hade en rejäl dragning på musimitation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar