Summa sidvisningar

tisdag 31 maj 2011

Var ute igår.......



och fiskade med en ny fiskekamrat. Kommer kalla honom ordningsvakten eftersom jag träffade honom på en av krogarna i Åre. Jag sa att jag också hade sådan bricka och att jag var fiskegestapo i Åre, och fiskeord växlades. Men helt nyktert kanske det inte var så jag hade helt glömt bort detta, men träffade "ordningsvakten" i Duved för två dagar sedan. Och vi drog ut sent igår kväll.

Men kanske ska kalla han för professorn istället för han hade stenkoll på den del av Indalsälven som vi fiskade. Vi kom ut ganska sent, men det var snudd på vindstilla och inget regn. Det blev streamerfiske för min del och drag för honom. Det tog inte lång tid innan han hade bärgat första öringen kring 40 cm, sen stod det inte på för jag hade en i samma storlek. Det blev 3 till och några hugg. Riktigt grym kväll.
Sparade 3 och så det blir fiskemiddag ikväll.

På måndag åker jag och Bruhöla till Norge och fiskar LAX!! Man bara vibrerar av pepp! Älv är ännu inte bestämt men det blir nog Stjördal eller Orkla. Kommer hem på lördag så 5 dagar blir det. Och två spön under 5 dagar måste lyckas, måste lyckas.

1 kommentar: