Summa sidvisningar

måndag 16 maj 2011

Högre vattenstånd....

..... än så här blir det nog inte. Var i Tegefors idag och prövade lyckan. Nybundna tunga nymfer och nattsländelarver med stenhus knöt jag på tafsen men inget resultat.
Men solen dök upp några sekunder och det var skönt att vara ute.

Har en ny lina till mitt klass #7 spö, lättkastad och glider fantastiskt lätt genom ringarna. Kan tipsa om scandinavianflylines.com där linan och lite annat smått och gott inköptes för ett tag sedan. Snabb leverans. Tror att allt är Kina fabrikat, men linan håller hög klass "än så länge". Och det är väldigt billigt. Linan kostade 180:-vilket är sjukt billigt om den håller den här kvaliteten en längre tid. Har även en kompis som köpt deras klumpar till sitt laxspö och det verkar helt ok det också.

Nu blir det jobb och plugg i två veckor så det kommer att fiskas lite. Så mitt fiske sätter igång på allvar den 6 juni med 4 - 5 laxdagar, efter det blir det Hotagen i 4 dagar sedan lax igen skulle jag tro. Sedan börjar jag jobba på fjällsport runt midsommar. Midsommar och framåt blir det enbart torrfluga och filmning.

Tror denna sommar kommer att bli helt grym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar